איראן מגיבה להתקפות האמריקאיות ומזהירה: "הפרות בהורמוז יגבירו את המתח" האזורי
חדשות אחרונות

איראן מגיבה להתקפות האמריקאיות ומזהירה: "הפרות בהורמוז יגבירו את המתח" האזורי

סאדה ניוז - בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, ארצות הברית תקפה שוב מטרות בתוך איראן, פחות מ-24 שעות לאחר הפצצות קודמות, בהתפתחות שמסכנת את המאמצים האזוריים והבינלאומיים שנועדו לייצב את ההבנות ולמנוע הידרדרות המצב לסבב חדש של הסלמה.

במקביל, נשמעו אזעקות בבחריין, כאשר צבא כווית הודיע כי המערכות האוויריות שלו יירטו טילים ודrones עוינים.

ביום ה-11 לחתימת המ memorandum ההבנה בין וושינגטון לטהראן, לאחר שעברו 121 ימים מאז פרוץ המלחמה, משמרות המהפכה האיראניים הודיעו על תקיפת 8 מטרות צבאיות אמריקאיות, כולל בסיס אלי הסאלם בכווית ומשרד הצי ה-5 בבחריין.

משמרות המהפכה הסבירו כי ההתקפה הייתה תגובה לפצצת הצבא האמריקאי על חמישה אתרים חופיים בדרום איראן, שהאמריקאים צידקו אותה במאבק נגד הצי האיראני לאחר שהיו בספינה במצר הורמוז.

הם הוסיפו כי הסדרי השליטה על תנועת השיט במצר הם תחת סמכויות איראן בהתאם לה memorandum ההבנה, והזהירו כי כל הפרת הפסקת האש נחשבת להפרה של הסעיף הראשון של ההסכם ותוביל להפסקת הפעימה לחלוטין.

הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ אמר כי מטוסים אמריקאיים תקפו אתרים לאחסון טילים ודrones איראניים, בנוסף למתקני רדאר חופיים, בשעות הבוקר המוקדמות של יום ראשון, והזהיר את טהראן כי המשך ההסלמה עלול לגרום לוושינגטון לנטוש את ריסון העצמי ולהשלים את המשימה צבאית.

בינתיים, הפיקוד המרכזי האמריקאי הודיע על ביצוע תקיפות נוספות שכוונו לעשרה מטרות בתוך איראן, וצדק את זה בסירוב טהראן לעמוד בהפסקת האש ובהתקפתה על tankר הנפט "קיוקו" עם drone. ואישרה באותו זמן שהתנועה המסחרית במצר הורמוז נמשכת ושכוחות אמריקאיים עדיין במצב של כוננות.