ארצות הברית תשש מתקפות נוספות נגד איראן
סדנאוסט - צבא ארצות הברית ביצע מתקפות נוספות במערב איראן, לאחר המתקפה האיראנית האחרונה על ספינת סוחר.
המרכז לפיקוד במזרח התיכון (סנטקום) ציין כי המתקפות באיראן התמקדו בתשתיות המעקב הצבאיות, מערכות התקשורת, אתרי הגנה אווירית, מתקני אחסון של מטוסי רחפן ויכולות שתילת מוקשים ימיים.
בהודעת סנטקום צויין כי המתקפות היו תגובה למתקפת כוחות איראניים באמצעות רחפן על ממלכת "קיקו" שהפליגה תחת דגל פנמה וסחבה יותר משני מיליון חביות של נפט גולמי.
לפי סנטקום, תנועת הספינות המסחריות במצר הורמוז היא יציבה.
תשובה מגורם אמריקני צוטטה בדיווח מאתר "אקסיוס" שאמר כי ארצות הברית מבצעת תקיפות באזור מצר הורמוז.
חברת השידור והטלוויזיה האיראנית ציטטה מקור צבאי שאמר כי קולות הפיצוצים בקרבת עיר סיריק קשורים לנפילה של מספר פצצות על מגדל תקשורת.
מקור צבאי איראני ציין גם כי מספר פצצות תקפו כפר באי קישם.
חברת העסקים הימיים הבריטית הודיעה ביום שבת כי קיבלה דיווח על מקרה שבו ספינה הותקפה במצר הורמוז.
לפי ההודעה, רב החובל של הספינה דיווח על פגיעות של פצצה לא ידועה, דבר שגרם לנזקים במבנה שלה.
ההודעה אישרה כי כל אנשי הצוות בסדר, והדגישה כי עדיין לא הובאו דיווחים על נזקים סביבתיים שנגרמו מהתקרית.
ההודעה לא חשפה את זהות הספינה או את הגוף האחראי לשיגור הפצצה.
סנטקום הודיעה ביום שישי שהצבא האמריקני ביצע תקיפות על אתרים איראניים, והוסיפה כי מטוסים אמריקאיים הפציצו מתקני אחסון של טילים איראניים ורחפנים, בנוסף לאתרי רדאר, בעקבות התקפה שביצעה טהראן על ספינת סוחר במצר הורמוז.
סנטקום כתבה ב"איקס": "התקיפה הבלתי מוצדקת נגד הסחר המסחרי על ידי הכוחות האיראניים הפרה בבירור את הפסקת האש".
היא ציינה כי המתקפות שביצע הצבא הן "תגובה חזקה למתקפה מאתמול (שישי) שהייתה מכוונת כלפי ספינת סוחר שעברה במצר הורמוז".
היא הדגישה כי "הכוחות נשארים נוכחים ומוכנים להבטיח את קיום כל הסעיפים של ההסכם האיראני ואת יישומם המלא".
מדיה איראנית דיווחה כי פצצה נפלה על אזור מסביב לרציף ימי בעיר סיריק בדרום איראן ביום שישי.
התקשורת האיראנית, במם האחרון שהיא ציטטה ממקור צבאי, אמרה כי חולות אזהרה נורו מספר שעות לפני יום שישי כלפי "ספינות צפוניות" במצר הורמוז.
המשמרות המהפכניים באיראן הודיעו בהודעה שהכוחות האמריקניים תקפו את האי סיריק, ואיראן הגיבה על ההתקפה.
איראן קבעה ביום שבת כי המתקפות שביצעה ארצות הברית, ביום שישי, נגד שטחה מהוות "הפרה בוטה" של ההסכם שחתם בין שתי המדינות מתוך מטרה לסיים את המלחמה במזרח התיכון.
איראן ירתה טילים על אתרים אמריקניים כתגובה על התקיפות של וושינגטון, כך מדווחים כלי תקשורת רשמיים איראניים ביום שבת.
משרד החוץ של בחריין גינה את היעד של שטחה, בסדנא יום שבת, על ידי מס' רחפנים איראניים.
פצוע מירי חי ועצורים במהלך פריצת מחנה קלנדיה
ישראל משמע תקיפת בנבטיה ומודיעה על תקיפת חיזבאללה (וידאו)
שערי מטבעות מול השקל ביום ראשון (28 ביוני)
אזהרה חמורה מטרמפ לטהראן לאחר תקיפת אתרים איראניים
איראן משגרת טילים ומל
ארצות הברית תשש מתקפות נוספות נגד איראן
הטבע: מזג אוויר חם מאוד