התקפות ועצירת רופאים חלק ממאמצי לחסל את העבודה האזרחית וההומניטרית בפלסטין
חדשות פלסטין

התקפות ועצירת רופאים חלק ממאמצי לחסל את העבודה האזרחית וההומניטרית בפלסטין

SadaNews - רשת הארגונים האזרחיים הפלסטינים דורשת להגביר את המאמצים ולהרחיב את הקמפיינים הקוראים ללחוץ על הכיבוש להפסיק את ההתקפות על רופאים ומוסדות הבריאות וההומניטריות בפלסטין ולהפעיל כלים של אכיפה בינלאומית כדי להבטיח את שחרורו של ד"ר מאזןא-רנטיסי (71) אשר נעצר בעיר רמאללה לאחר שנעשתה פלישה לחיפוש בביתו בשבוע שעבר ולאחר מכן נעצר ד"ר חאלד עיאש (63) מבית ד'ו, לאחר מספר ימים מעצרו של רנטיסי במטרה ברורה לפגוע באלמנטים הבסיסיים של העבודה האזרחית והבריאותית בפלסטין.

בהצהרה שפורסמה על ידי רשת הארגונים האזרחיים הפלסטינים, נאמר במדויק:

הרשת מחדשת בהקשר זה את גינוי החמור שלה לעצירות זו, שדרכם המדינה הכובשת מתעלמת ומפרה את החוק הבינלאומי הבסיסי ביותר. הרשת רואה את מעצרי כרחבה של ניסיונות לחרב את המגזר הרפואי בשטחי הגדה המערבית וברצועת עזה ולמנוע שירותים רפואיים להגיע לקהל הפלסטיני בצל מלחמת חורבן מתמדת והשמדת המערכת הבריאותית, אותה הכיבוש מכוון לפגוע ישירות לאור המשך מדיניות ההדחה המאולצת. המשך מעצרו של ד"ר חוסאם אבו סאפיה מאז שנת 2024 והעברתו לדרגה נמוכה במעצר בתנאים המהווים הפרה בוטה של החוק הבינלאומי, אינו אלא דוגמה ברורה למה שמתרחש כלפי הארגונים האזרחיים, וגם התקפות ועצירות רופאים חלק ממאמצי לחסל את העבודה האזרחית וההומניטרית בפלסטין
הרשת מדגישה כי הקמפיינים שהחלו במדינות רבות ובידי מוסדות זכויות אדם ובריאות צריכים להתגבר ולהמשיך לאחר ההחלטה להאריך את מעצרו של ד"ר רנטיסי בשמונה ימים לאחר שמוצג עליהם בבית המשפט הצבאי בעופר שם מאשימים אותו בעבירה עם מוסד "אסור", כאשר סביר להניח כי מעצרו נובע מהיותו יו"ר דירקטוריון במוסד וועדות העבודה הבריאותית שהיא אחת מהמוסדות החברים ברשת, שהכיבוש סווג בשנה 2020 כמוסד "לא חוקי" אף על פי שהיא פעלה לפי קריטריונים חוקיים באדמות הרשות הפלסטינית ובאופן ציבורי וחוקי ורשמי מאז אמצע השנה 1985 מה שנדרש בו לפעולה אפקטיבית מצד הגורמים הרשמיים כדי להפסיק את השתלטות הכיבוש המערבי על העבודה האזרחית הפלסטינית וניסיונות לחסל את קיומו ולהתמודד עם מעשיות הכיבוש באמצעות מעקב חוקי ורשמי אפקטיבי בכל הפורומים הבינלאומיים ובכל הרמות הרלוונטיות, ומצוין כי המדינה הכובשת ממשיכה לעצור 14 רופאים מרצועת עזה באופן שרירותי, ולכן יש צורך בארגוני זכויות אדם והומניטריים להתערב לשחרורם באופן מיידי.