הצבא הישראלי הודיע על הרג לוחמים בדרום סוריה
חדשות אחרונות

הצבא הישראלי הודיע על הרג לוחמים בדרום סוריה

סדא ניוז - הודיע צבא הכיבוש הישראלי כי כוחותיו הרגו מספר לוחמים באזור האזור הבטוח בדרום סוריה, בשבת.

הוא הוסיף כי ימשיך את פעולותיו באזור כדי להפסיק כל איום על אזרחי ישראל וחייליו.

מוקדם יותר, דיווח הארגון הסורי לזכויות האדם כי באזורים כפריים בדרעא וכונייטרה התרחשו 6 חדירות ישראליות נפרדות לתוך השטח הסורי.

הארגון ציין כי החדירות הישראליות התרחשו ביום שישי וכללו פשיטות על בתים והקמת מחסומים צבאיים זמניים, חקירת מספר אזרחים, והמעצר של צעיר מאזור כונייטרה לפני שחרורו לאחר מספר שעות.

הוא הוסיף כי זה התרחש "בזמן שעף באופן אינטנסיבי כטב"מים בשמי האזור, בתמונה שמעידה על התפשטות הפעולות הצבאיות הישראליות בתוך הכפרים הסוריים".

הוא ציין את עליית החששות שהמעצרים של אזרחים, חקירותיהם ופשיטות על בתיהם יהפכו למדיניות נוהגת שתבוא עם החדירות הישראליות הקרקעיות בתוך הכפרים הגודלים.

הארגון שם לב כי "הכוחות הישראליים כבר אינם מסתפקים בטיסות אינטנסיביות של כטב"מים ובחדירה לאוויר הסורי, אלא גם חודרים באופן תדיר לתוך אזורים מיושבים, מקימים מחסומים זמניים, עוצרים אזרחים ומחייבים אותם לחקירה, מקיימים פשיטות על בתים, ואף עוצרים חלק מהתושבים במשך שעות".

סוכנות הידיעות הסורית הערבית (סאנא) דיווחה על חדירה של 19 כלים ישראליים בשעות ערב יום שישי ל-3 עיירות באזורים כפריים בדרעא וכונייטרה, ופשיטה על מספר בתים יחד עם טיסות כטב"מים בשמי האזור".

ישראל ממשיכה לחדור לדרום הסורי ולבצע פשיטות, מעצרים והרס של שטחים ומשגר פגזים, על פי סאנא.

סוריה ממשיכה לדרוש את נסיגת הכוחות הישראליים משטחה, ומדגישה כי כל الإجراءات הישראליות בדרום הסורי הן בטלות ומבוטלות, ואין להן השפעה משפטית על פי החוק הבינלאומי, קוראת לקהילה הבינלאומית לקחת אחריותה, ולהרתיע את מעשי ישראל ולחייב אותה על הנסיגה המלאה מדרום סוריה.