ישראל משמע תקיפת בנבטיה ומודיעה על תקיפת חיזבאללה (וידאו)
חדשות אחרונות

ישראל משמע תקיפת בנבטיה ומודיעה על תקיפת חיזבאללה (וידאו)

סאדא ניוז: לאחר שחלפו יומיים מהחתימה על ההסכם המסגרת בין לבנון לישראל, צבא ישראל הודיע כי "הרג חברים מחיזבאללה שהיו מצוידים ברקטות ותקף פלטפורמת שיגור רקטות באזור נבטיה בדרום לבנון כדי להפסיק את האיומים שהיו מול חייליו".

הצבא הוסיף בהודעה שפורסמה על ידי דוברתו, אילה וואויה, בטוויטר כי "הוא תקף בניין שממנו ירו המורדים ופירק פלטפורמת שיגור שהייתה איום". הוא פרסם סרטון של התקיפות.

כמו כן, הובהר כי "כוחות יחידת איגוז التابعة לאוגדה ה-36 זיהו אתמול שבת מספר מחבלים עם רקטות RPG מחיזבאללה, בקרבת האזור הביטחוני שבו פועלים כוחות צה"ל בדרום לבנון. הוא הוסיף כי "בהתקפה נוספת באזור, כוחות יחידת הכוחות הרב-ממדיים הרסו פלטפורמת שיגור של חיזבאללה שהייתה איום על כוחותיו". הוא סיכם בדגש על כך שהוא "לא יאפשר לחיזבאללה לפגוע באזרחי מדינת ישראל או בכוחותיה, וימשיך לפעול לסילוק כל איומים".

התקיפות הללו הגיעו לאחר החתימה על הסכם מסגרת בין לבנון לישראל בוושינגטון, לאחר חמישה סבבי משא ומתן בין שתי המדינות שאינן מקיימות יחסים דיפלומטיים, והסכם נועד בעיקר להפריע לחימוש חיזבאללה ונסיגה ישראלית מדורגת מהשטחים בהם פלשה בדרום והפצת צבא לבנון משתי "אזורי ניסוי".

ההסכם הזה נחתם בחסות ארצות הברית ביום שישי האחרון, כהכנה להגעה להפסקת המלחמה שפרצה בשני במרץ, לאחר שחיזבאללה שיגר רקטות ומל"טים לעבר צפון ישראל, לאחר חיסול המנהיג האיראני לשעבר עלי ח'אמנאי. ישראל תגובה במבצע של תקיפות אינטנסיביות בדרום לבנון ובפרברים הדרומיים של ביירות, בנוסף לבקעה במזרח המדינה.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו תיאר את ההסכם המסגרת אמש שבת כ "היסטורי", וטען שהוא מהווה "מכה לאיראן ולחיזבאללה".