מכות אמריקאיות ואיראניות מוגבלות, ופנס מזהיר את טהראן
חדשות אחרונות

מכות אמריקאיות ואיראניות מוגבלות, ופנס מזהיר את טהראן

SadaNews - הפיקוד המרכזי האמריקאי (סנטקום) הודיע בלילה המאוחרת של יום שישי על תקיפות בשטח האיראני בתגובה להתקפה על אנייה מסחרית במצר הורמוז.

על פי ההודעה של "סנטקום", המטוסים האמריקאים תקפו מחסני טילים ומזל״טים איראניים, בנוסף לתחנות רדאר חופיות.

זאת לאחר התקפה שביצעה איראן באמצעות מזל״ט על אניית הסוחר "MV Ever Lovely" שנושאת את דגל סינגפור ביום ה-25 ביוני.

"סנטקום" הבהירה שהתקפה על האנייה האזרחית נחשבת כהפרת הפסקת אש וחופש השיט.

היא הוסיפה שהכוחות האמריקאיים ממשיכים להבטיח את בטיחות הספינות המסחריות החולפות במצר הורמוז ולפקח על המחויבות להסכמים עם איראן.

בינתיים, החיל האוויר האיראני הודיע מוקדם בבוקר יום שבת כי הוא תקף אתרים אמריקאיים באזור המפרץ בתגובה לתקיפה האמריקאית.

החיל האוויר האמירני הזהיר ואמר "אם תתחדש התקיפה, התגובה שלנו תהיה רחבה יותר".

סוכנות مهر האיראנית ציטטה את מנהל הנמלים במזרח הורמוזגאן, שאמר שלא היו נזקי במת עבר האמריקאי בנמל סירי.

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ רמז ביום שישי על האפשרות של תגובה על התקפה האיראנית במזל״טים, ואמר "אתם תדעו" כשנשאל האם יהיו השלכות על טהראן.

לא חלף זמן רב עד שסוכנויות חדשות איראניות דיווחו על רעש פיצוץ בעיר סירי בדרום איראן, והצביעו על כך שמקור הרעש עדיין לא ברור.

טראמפ האשים את איראן בהתקפה על אניית סחר במצר הורמוז, וכינה זאת "הפרה גסה" של ההבנות בין המדינות.

מנגד, איראן חזרה והדגישה את "זכותה" לשלוט על השיט במצר הורמוז.

התפתחויות אלו הביאו לירידה בכמות האניות שעברו במצר הורמוז ביום שישי, לעומת התמונה שהייתה מוקדם יותר השבוע, על פי נתוני מעקב אוניות.

בהמשך, סגן הנשיא האמריקאי ג'י די פנס הזהיר את איראן כי כל התקפה חדשה תיתקל ב"עוצמה".

פנס אמר בפוסט בפלטפורמת "אקס" שאיראן חתמה על הסכם להפסקת אש, והוסיף שהארצות הברית "עמדה בהתחייבות" שלה.

הוא הסביר שאם יש טהראן התנגדויות כיצד ליישם את ההסכם, היא יכולה לפנות לערוצים דיפלומטיים, אך הוסיף: "אך אלימות תיתקל באלימות."