פקיסטן: השיחות הטכניות בין אמריקה לאיראן יימשכו בשבוע הבא
ערבי ובינלאומי

פקיסטן: השיחות הטכניות בין אמריקה לאיראן יימשכו בשבוע הבא

סדנואז - פקיסטן הבהירה כי המו"מ בין אמריקה לאיראן נמשך, זאת לאחר מספר ימים מהסיום של היום הראשון של השיחות הללו באתר הנופש בוגנשטוק בשווייץ.

הדובר של משרד החוץ הפקיסטני, טאהיר אנדרבי, אמר במסיבת עיתונאים, היום רביעי, כי השיחות הטכניות ברמת המומחים יימשכו בשבוע הבא בתיווך פקיסטני קטרי.

עם זאת, הוא ציין כי השיחות ברמת הטכניקה נמשכות בין הצדדים על אף שלפעמים לוקחים המשתתפים הפסקות.

בנוסף לכך, הוא אישר כי מדינתו מקיימת קשרים עם הצוותים האמריקאים והאיראניים לביצוע אפקטיבי של מזכר ההבנות שנחתם ב-18 ביוני בין נשיא אמריקה דונלד טראמפ וקולגה האיראני מסעוד בזשקיאן.

הוא גם הסביר כי "המזכר הראשוני כלל קו תקשורת ישיר בין הצדדים האמריקאיים והאיראניים כדי למנוע בעיות".

ראש ממשלת פקיסטן שבאז שריף הדגיש אתמול שלפקיסטן יש להמשיך את המאמצים הדיפלומטיים עד להגעה להסכם קבע באזור, מאשר את חשיבות הדיאלוג והמו"מ בפתרון המשברים האזוריים.

הוא גם הביע תקווה שהשיחות הטכניות הנערכות בין טהרן לוושינגטון יובילו להסכם מתמשך שמחזק את היציבות האזורית.

זה קרה לאחר שאמריקה ואיראן קיימו שיחות ממושכות בשווייץ בליל ראשון שני בנוכחות המתווכים הקטריים והפקיסטנים, כאשר דווח שהאווירה הייתה חיובית, זאת לאחר מספר ימים מהחתימה על מזכר ההבנות.

כמו כן, הנוכחים בשווייץ הסכימו להקים ועדות עבודה למעקב אחר תיוג הסנקציות האמריקאיות על טהרן ושחרור הכספים האיראניים הקפואים בחו"ל, כמו גם על מיצר הורמוז ועל הנושא הלבנוני.