אחרי 14 שנים של הפסקה.. פעולות להחזרת הרכבת בין סוריה לעיראק
ערבי ובינלאומי

אחרי 14 שנים של הפסקה.. פעולות להחזרת הרכבת בין סוריה לעיראק

סדה ניוז - כתב מנגנון "סוריה עכשיו" בריף חסקה בצפון מזרח סוריה ציין כי משלחת מהמוסד למסילות ברזל בסוריה ערכה סיור ביקורת במסילות הברזל הקשורות בין סוריה לעיראק, במטרה להכיר את היקף הנזקים שנגרמו למסילה הזו ולמצב התחנות לאחר 14 שנים של הפסקה.

הכתב הוסיף שהמשלחת הסורית נפגשה עם עמיתיה העיראקים במעבר אל-יארביה המחבר בין שתי המדינות לשם תיאום להחייאת הקו הרכבות דרך שיקום ועבודות תחזוקה של המסילה, ואמר מנהל המוסד הציבורי למסילות ברזל בסוריה אסאם עזאם חדד בהצהרה ל"סוריה עכשיו" שהנזקים שנגרמו למסילה הם קטנים, והוסיף שניתן להשלים את עבודות השיקום תוך חודשיים.

הפקיד הסורי הבהיר שהתחזוקה תכלול ביצוע מספר עבודות עפר ומחסומים ודברים נוספים פשוטים.

קו הפיתוח

חדד אמר שהקו הברזל הזה בין עיראק לסוריה הוא המשך לקו הפיתוח הקיים בין מזרח אירופה דרך שטחים טורקיים עד לסוריה.

לפי הפקיד הסורי למסילות ברזל, המרחק של הקו המוערך כיום הוא כ-80 קילומטרים, שמקצר מרחקים גדולים בין הצדדים העיראקי והטורקי, בנוסף לכך שהוא מקשר בין נמל אל-פאו העיראקי על מי המפרץ לנמלים היבשתיים העיראקיים, דבר שיפחית באופן משמעותי את המשבר הנוגע למצר הורמוז.

מנהל מסילות ברזל באזור הצפוני בעיראק קחתן עבד עזיז הצהיר שהקו הזה יאפשר לעיראק ולסוריה להחליף סחורות ביניהם, והוא יהיה אלטרנטיבה לנמלים העיראקיים בתחום הסחר בין המדינות.

קו הרכבת בין סוריה לעיראק חיבר בזמן פעילותו בין העיר מוסול בצפון עיראק לעיר רביעה שנחשבת לנקודת הגבול העיראקית האחרונה בין עיראק לסוריה ומאוחר יותר לתחנת הקאמישלי בשטחים הסוריים בה ימשיך את מסלולו לתחנת נציבין הטורקית.

מהלך אזורי

מנהל הכללי של מסילות ברזל והתחבורה המשותפת הלבנוני זיאד שיה הודיע לפני יומיים שצירי מסילות הברזל במדינתו יחזרו לפעול בשנה הבאה, וההתחלה תהיה בקו המחבר את נמל טריפולי עם הגבול הלבנוני-סורי.

שיה אמר בהצהרה לעיתון "א-דיאר" הלבנוני שהופצה אתמול בשבת, כי מטרת הפרויקט היא שהלבנון תהיה חלק מרשת התחבורה האזורית הבינלאומית, והסביר ש"מה שהלבנון באמת צריכה בשטח הוא מרווח של יציבות, כדי שכל הפרויקטים שמוכנים ייצאו לפועל".

שיה המשיך ואמר "לקחנו בחשבון את מה שעובדים עליו אזרחית, דרך קו אל-חיג'אז שיוצא מהמפרץ, במיוחד מהממלכה הערבית הסעודית, דרך ירדן עד חומס וחAleppo וטורקיה, ומשם לאירופה".

הפקיד הלבנוני ציין שהמלחמה על איראן וסגירת מצר הורמוז האיצה את ריכוז ישיבות ולימודים בנוגע לפרויקטי המתלים הרכבתיים באזור הערבי והפרסי.