מחירי הנפט מתקרבים לתחתית חדשה עם שיפור תנועת המכליות דרך הורמוז
SadaNews - מחירי הנפט המשיכו לרדת עם המעבר של יותר מכליות במצר הורמוז באופן פומבי, בעוד שארצות הברית ואיראן מצביעות על התקדמות לקראת סיום המלחמה.
נפט מסוג "ברנט" ירד מתחת ל-77 דולר לחבית לאחר ירידה של 1.1% בסשן הקודם, ונפט מסוג "ווסט טקסס" נשאר קרוב ל-73 דולר.
הספינות חוצות את המעבר המימי תוך כדי הפעלת האותות שלהן דרך לווינים, מה שמעיד על עלייה באמון בין בעלי הספינות. כמו כן, "הארגון הימי הבינלאומי" מסר שהיא קיבלה ערבויות ביטחוניות המאפשרות למאות ספינות לצאת מימי המפרץ הערבי.
וושינגטון וטהרן ציינו גם כן התקדמות מוקדמת בשיחות לסיום המלחמה שהחלה בסוף פברואר, אם כי הדיונים צפויים להיות ממושכים, כאשר טענות שני הצדדים משתנות. איראן ועומאן הודיעו שהן החלו לעבוד על הסכם לניהול הורמוז, כולל השירותים המוצעים לספינות והעלויות הנלוות, כשחשש כי טהרן תחייב במסים ממשיך להתקיים.
הנפט מתקרב לתחתית חדשה
קארל לורי, אנליסט נפט וגז ב-Enverus, אמר: "אני חושב שהשוק חיכה שהסוחרים האופטימיים האחרונים יתייאשו, ואנחנו מתקרבים לתחתית קרובה של 75 דולר". הוא הוסיף: "יש הרבה שאלות שנמצאות על הפרק: פיצוי האספקות, משך ההמתנה להעמסה, וחזרת סין לצד הרכישה".
הסנאט בראשות הרפובליקנים הצביע ביום שלישי לסיים את מלחמת ארצות הברית עם איראן בהבעת סנקציה נדירה על הנשיא דונלד טראמפ. אם כי ההחלטה סביר שלא תכפה שינויים באסטרטגיית הממשל, היא משקפת את הסימן האחרון לכך שהנשיא חסר תמיכה פנימית במהלך הזה.
החוזים העתידיים על הנפט ירדו ביותר משליש מרמות השיא שלהם במהלך המלחמה, partly driven by impending expectations of increased crude supplies. ארצות הברית מתירה באופן זמני לקנות נפט איראני במסגרת התהליך הדיפלומטי, מה שמסייע למאמצים של המוכרים למשוך את המפעלי הזיקוק הגדולים באסיה.
במקביל, מפיקי הנפט במפרץ הערבי, כולל האמירויות, פועלים במהירות לשחזר את היצוא. היצוא הנפטי של האמירויות התאושש לכ-85% מרמות הייצור לפני המלחמה, לפי "סוכנות האנרגיה הבינלאומית", מה שמדגיש את יכולת האזור להגדיל שוב את האספקות. כווית חזרה מהודעות הכוח העליון, בעוד ע Irak גם מגדיל את הייצור.
עם זאת, ישנם סימנים לקשיים בכמה שווקים, כולל בארצות הברית. "המרכז האמריקני לנפט" דיווח כי המאגרים במרכז האחסון הראשי בקושינג, אוהיו, ירדו במיליון חביות אחרות בשבוע שעבר, לפי מסמך ש"בלומברג" ראו.
אם הנתונים הרשמיים יאוששו את זה מאוחר יותר ביום רביעי, זה ימשמע שהמאגר ירד מתחת לרמה של 20 מיליון חביות הנחשבת לרף מינימלי לתפעול.
קטאר מצפה לשוב לייצור גז טבעי נוזלי בצורה רגילה בתוךweeks
מחירי הנפט מתקרבים לתחתית חדשה עם שיפור תנועת המכליות דרך הורמוז
הזהב צונח ליום השני בלחץ עוצמת הדולר ומכירת מניות הטכנולוגיה
הנפט ממשיך בירידה עם סימנים להתקדמות בשיחות השלום והקלות אמריקאיות לאיראן
הזהב צונח עם עליית חששות האינפלציה וסיכויי העלאת הריבית האמריקאית
أميركا تصدر ترخيصا لمدة شهرين يجيز توريد وبيع النفط الإيراني
"בנק אוף אמריקה" צופה 3 עליות בריבית האמריקאית במהלך 2026