החלה סבב חמישי של משא ומתן בין לבנון לישראל
חדשות אחרונות

החלה סבב חמישי של משא ומתן בין לבנון לישראל

סדה ניוז - הערב ביום שלישי, החלה סבב המשא ומתן החמישי, בין לבנון לישראל, במעמד אמריקאי.

הגופים הלבנוניים והישראליים הגיעו ברמות הפוליטיות והצבאיות למשרד החוץ האמריקאי בוושינגטון.

יתקיים מפגש ברמה הפוליטית לבד, ומפגש נוסף בין הגורמים הצבאיים משני הצדדים לבד במשרד עצמו. לפי מקורות ישראליים ולבנוניים תואמים.

אמר הנשיא הלבנוני ג'וזף אונ, כי ההתפתחויות בשבועות האחרונים הוכיחו את נכונות הבחירה שלנו לצאת למשא ומתן כי זו הדרך היחידה המוכרת ברמה העולמית להשגת המטרות הלאומיות והשבת כל הזכויות.

הוסיף בהצהרה לתקשורת, כי יצאנו לסבב חדש וקיוו להיות מכריע בדרך להשגת מה שאנו רוצים לטובת מולדתנו ועמנו.

המשיך: לא נקבל אלא בהסרת השליטה הישראלית על דרום לבנון ובנפילת ההשפעות החיצוניות יחד, כי הבחירה היחידה שלנו היא הריבונות הלאומית שלנו.

ארצות הברית מקווה שהמאמצים שלה יצליחו להביא את שני הצדדים להסכם בהתחשב בהשפעות על ההסכם עם איראן.

איראן התעקשה על הפסקת אש מלאה בלבנון ועל נסיגת ישראל ממנה.

תל אביב שואפת להגיע להסכם עם לבנון מבלי שתידחק לקבל החלטות תחת לחץ אמריקאי בהקשר להבנות ממשלת דונלד טראמפ עם המשטר האיראני.