טראמפ מודיע על הסכמת איראן ל"רמת הביקורת הגבוהה ביותר" על הפעילות הגרעינית
סדה ניוז: הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הודיע כי איראן הסכימה באופן מלא ומוחלט לעבור לרמת הביקורת הגבוהה ביותר על הפעילות הגרעינית שלה במשך זמן רב בעתיד, והצביע על כך שהסכמה זו הייתה תנאי יסודי להמשך התהליך המשא ומתן, שכן לולא הנסיגה האיראנית הזו לא הייתה כל אפשרות להמשך המו"מ בין הצדדים.
הוסיף טראמפ כי השיחות הנוכחיות עם טהראן מתנהלות כשורה, וושינגטון הסכימה להרים את הסגר הימי עליה בהתבסס על הנסיגות הגדולות שהיא הציעה.
בהקשר לצעדים להבטחת ההסכם, הדגיש הנשיא האמריקאי שהוא ישמור על כל הספינות הצבאיות במיקומן הנוכחי כדי להבטיח נאמנות מוחלטת בניהול התיק הגרעיני, מאיים להטיל מחדש את הסגר מיד אם יהיה צורך או אם איראן תחזור בה מהתחייבויותיה.
עם זאת, הרגיע טראמפ את השווקים והגופים הבינלאומיים כי האפשרות להטיל מחדש את הסגר היא בלתי סבירה למדי בשלב זה לאור ההתקדמות החיובית שהושגה.
לגבי הצד הפיננסי, חשף טראמפ את המנגנון שיטופל בו עם הכספים שישוחררו, והסביר שהכספים שיקלה משרד האוצר האמריקאי את האיסור עליהם לא ילכו ישירות לטהראן, אלא יופקדו בחשבון נאמנות בטוח שייתפס לחלוטין על ידי פיקוח וושינגטון, כדי להבטיח את השימוש בהם במטרות שהוסכמו ולפקח על ההתנהלות האיראנית בקפדנות במהלך התקופה הקרובה.
ראש הממשלה: הסגר הישראלי עולה לכלכלה הפלסטינית 11 מיליארד דולר בשנה
טראמפ מודיע על הסכמת איראן ל"רמת הביקורת הגבוהה ביותר" על הפעילות הגרעינית
בנט: אזורי C ייסופחו לישראל.. ואזורי A ו-B לפלסטין עצמאית
נתניהו קורא להפסיק את התלות הצבאית בוושינגטון ולבנות מערכת נוסחה צבאית עצמאית בישראל
החוץ האיראני: אנו חופשיים לפעול בכספים הקפואים שלנו
סמוטריץ': המשא ומתן עם איראן לא משמעותי עבורנו ולא נשלול את עצמנו מלבנון
כוחות הכיבוש הורסים דוכנים ופני חנויות במחנה שועפת (וידאו)