קאסם: מזכר ההבנות בין וושינגטון לטהראן הוא הכרזה רשמית על תבוסת ארה"ב וישראל
ערבי ובינלאומי

קאסם: מזכר ההבנות בין וושינגטון לטהראן הוא הכרזה רשמית על תבוסת ארה"ב וישראל

סדא ניוז - מזכיר הכללי של "חיזבאללה" נעים קאסם, ביום שישי, טוען שמזכר ההבנות שנחתם בין טהראן לוושינגטון הוא הכרזה רשמית על "תבוסה" של ארצות הברית וישראל, לאחר שהקנה הפסקת אש בלבנון שנשארה יציבה למרות ההפרות.

בנאום שנשא במהלך ציון עשרות אלפי תומכי המפלגה הנתמכת על ידי איראן את יום עשר ההאשורה בפרברי ביירות הדרומיים, אמר קאסם בנאום ששודר בערוץ "אל-מנאר" של המפלגה: "זו מלחמה גדולה וסכנה גדולה שהם רצו להשיג כדי להשמיד את קיומנו", על פי מה שציטט "סוכנות הידיעות הצרפתית".

הוא הוסיף: "הצלחנו לעמוד בפני התוקפנות הזו, ולהשיג הישג גדול... שברנו את הפרויקט הישראלי-אמריקאי, ונכנסו לשלב חדש", והדגיש את "עמידות" איראן ש"הצליחה להגיע למזכר ההבנות שהוא הכרזה רשמית על תבוסת ארה"ב וישראל".

קאסם הדגיש שאין ש"בחירה" בפני ישראל אלא לסגת "ללא תנאים" מדרום לבנון, והדגיש שאין "נורמליזציה" עמה, בזמן ששתי המדינות מנהלות מו"מ ישיר בע mediator אמריקאי שזה הראשון מזה עשורים.

קאסם אמר: "אין בחירה בפני ישראל אלא בנסיגה מלאה מכל שטח קרקענו הלבנונית... על ישראל לעזוב ללא תנאים".

הוא אישר ש"כל התחייבות נגד ריבונות לבנון לא תעבור ואין לאף אחד זכות לחתום או לקבל דבר", כאשר משלחות לבנוניות וישראליות עורך סבב מו"מ בוושינגטון שמטרתו לסיים את המלחמה, והוסיף: "לא נורמליזציה ולא ביטול מצב האיבה, ולא הישגים לישראל, ולא נוכחות חלקית על האדמה הלבנונית. על ישראל לצאת מושפלת ומבישה, וזה מה שיקרה".