לבנון וישראל חתמו על הסכם מסגרת תחת חסות אמריקאית
חדשות אחרונות

לבנון וישראל חתמו על הסכם מסגרת תחת חסות אמריקאית

SadaNews - ביום שישי, ישראל ולבנון חתמו תחת חסות ארצות הברית על הסכם מסגרת לאחר סבב חמישי של מגעים בוושינגטון.

שר החוץ האמריקאי מרקו רובי אמר במהלך טקס החתימה שבו הונפו דגלי המדינות שלוש בצד יחד: "אנו שמחים להודיע על הסכם מסגרת בין הממשלה הלבנונית הריבונית ובוודאי הממשלה הישראלית, בתיווך ותמיכה של ארצות הברית". הוא ציין כי הסכם זה מסלול "למסגרת עבור שלום קבוע וביטחון".

שגרירת לבנון בוושינגטון אמרה: "ההסכם המסגרת הוא צעד בדרך להחזיר את השטחים הלבנוניים". כמו כן היא הכירה בקושי של הסבבים המו"מיים ואמרה: "המפגש הזה היה ארוך וקשה ואנחנו אסירי תודה לגורם המארח".

מנגד, שגריר ישראל בוושינגטון אמר: "באמצעות הסכם זה, איראן וחזבאללה יוצאים מהמשוואה". הוא הוסיף: "איראן ולשלוחותיה רוצות הרס ואנחנו רוצים שלום אמיתי בין ישראל ללבנון".

מוקדם יותר, ערוץ 12 הישראלי דיווח על פי מקורות שהוא צפוי שההסכם יקבע כי ישראל תשאר באזור הקו הצהוב עד שידעו את נשק חזבאללה ותוכל המדינה הלבנונית לקחת את האחריות הביטחונית המלאה.

כמו כן, לפי מקורות, הצבא הישראלי ישאר באזור הקו הצהוב עד שידעו את נשק חזבאללה והמשא ומתן הביטחוני יעבור למדינה הלבנונית.

הוסיפו כי יבוצע תוכנית ביטחונית ניסי שנערכת בשיתוף פעולה בין הצבא הישראלי והצבא הלבנוני. תוך כדי הדגשה שהמטרה המשותפת של ההסכם היא לסיים את כל סוגי ההשפעה האיראנית בלבנון.