הנפט יורד ב-2% לנוכח חידוש המשלוחים במצר הורמוז
כלכלה סדנאב - מחירי הנפט הגולמי ירדו ב-2 אחוז ביום שישי, ונראה שהם בדרך לרשום הפסדים שבועיים חדים לנוכח הירידה בחששות לגבי האספקה; כאשר עוד מכליות נפט שהיו תקועות עזבו את מצר הורמוז, למרות שמכלית מטען נפגעה בתקרית בקרבת עומאן ביום חמישי.
חוזי העתיד על נפט ברנט ירדו ב-1.50 דולר, או 1.99 אחוז, והגיעו ל-73.76 דולר לחבית עד השעה 06:49 שעון גריניץ', בעוד שנפט מערב מערב טקסס ירד ב-1.49 דולר, או 2.07 אחוז, והגיע ל-70.43 דולר לחבית.
חברת «ארמקו הסעודית», ענקית הזיקוק של הנפט, חידשה את טעינת הנפט ביום שישי, במתקן רס תנורה במפרץ הערבי, לאחר הפסקה שנמשכה כארבעה חודשים, על פי נתוני המשלוח של קבוצת בורסת לונדון.
הנתונים הראו כי שני מכליות ענקיות של נפט גולמי טעונות בנפט במתקן, בעוד שמכלית נוספת חיכתה במקום קרוב. קיבולת כל מכלית היא שני מיליון חביות של נפט.
ג'ון ג'ו, ראש אנליסטי שוק הנפט בחברת «ספאטרטה» לסחורות, אמר: «ישנה מכירת אגח רבה בשוק כתגובה להגדלת זרימות הנפט היוצאות ממצר הורמוז, ולא נמצאה תשובה מסין לבקשתה על נפט גולמי».
חוזי הנפט הסטנדרטיים קפצו ביותר מ-2 אחוז ביום חמישי לאחר שמכלית מטען נפגעה בשטף בלתי ידוע סמוך לסולטנות עומאן, מה שגרם לסוכנות האומות המאוחדות למטענים להפסיק את תוכנית ההצלה ההתנדבותית. שני פקידים אמריקאיים דיווחו לסוכנות «רויטרס» כי איראן ירה על מכלית המטען בעת שניסתה לעבור את המצר.
המשטר האיראני הכריז כי הביטחון של הספינות החולפות מחוץ לנתיבים המוגדרים במצר הורמוז אינו מובטח.
גם נפט ברנט וגם נפט מערב טקסס פנו לירידה של כ-8 אחוזים השבוע. נתונים שפורסמו ביום חמישי הראו שהמשלוחים של נפט גולמי דרך מצר הורמוז עלו השבוע לרמה הגבוהה ביותר מאז תחילת הסכסוך האמריקאי-ישראלי עם איראן, בפברואר (שמות), לאחר הסכם הפסקת האש שהחזיר את המעבר המימי לפעולה, וחלק מהחששות לגבי משך הזמן שהמצר יישאר פתוח תרמו להגדלת תנועת הסחר.
עם זאת, תנועת השיט הכוללת עדיין קטנה בהשוואה לממוצע היומי של 125 ספינות החולפות במצר לפני תחילת הסכסוך ב-28 בפברואר. אנליסטים בבנק «איי אן גי» כתבו בהערה: «חלק גדול מהעלייה הזו משקף את עזיבת הספינות שנתקעו בעבר מהמפרץ הערבי. זרימת הספינות למפרץ עדיין נמוכה בהרבה. זה מצביע על כך שכאשר הספינות התקועות יעזבו, אנו עשויים לראות ירידה בזרימות».
בתוך כך, רעידות אדמה שפגעו בוונצואלה ביום חמישי עוררו חששות לגבי האספקה. ההערכות הראשוניות שנעשו על ידי עובדים בתשתיות הנפט, הגז והזיקוק בוונצואלה הראו עד כה נזקים מוגבלים; רוב אזורי הייצור המרכזיים במדינה, בנוסף למפעלי הזיקוק, צינורות ותחנות, נמצאים רחוק מהאזורים שנפגעו בצורה החמורה ביותר.
עם זאת, הפסקת חשמל עוררה ספקות לגבי יכולת ייצור הנפט להימשך ברמתו לפני רעידת האדמה, שהיא כ-1.2 מיליון חביות ביום, על פי מקורות.
הנפט יורד ב-2% לנוכח חידוש המשלוחים במצר הורמוז
הזהב עולה globally עם ירידת הדולר
התאוששות הנפט במזרח התיכון מואצת עם חידוש מכירת הנפט הקטארי לאסיה
"בלומברג": פתיחת מצר הורם שוקעת בשווקי הנפט בעודף מפתיע
חזרה לאמון בעסקת הבינה המלאכותית מח revitalizes את המניות באסיה
מחירי הנפט ממשיכים לרדת עם החזרה המהירה של החביות מהורמוז לשוק
הברק של הזהב דועך עם עליית הדולר והסיכויים להעלאת הריבית האמריקאית