ערוץ עברי: ועדה בכנסת הישראלית תדון ב"הפרות" של הרשות הפלסטינית על הסכם אוסלו
חדשות אחרונות

ערוץ עברי: ועדה בכנסת הישראלית תדון ב"הפרות" של הרשות הפלסטינית על הסכם אוסלו

תרגום סדא ניוז - הערוץ השביעי העברי דיווח ביום רביעי, כי ועדת הוועדה המשנה לענייני יהודה ושומרון, המשתייכת לוועדת החוץ והביטחון בכנסת הישראלית, תקיים דיון שידון במה שנקרא "הפרות" של הרשות הפלסטינית על הסכם אוסלו.

לפי הערוץ העברי, כפי שתרגם סדא ניוז, מדובר בדיון הראשון שיתקיים לראשונה לאחר עשרות שנים בהקשר זה.

הדיון יתקיים בשבוע הבא, ביוזמת יו"ר הוועדה המשנה, חבר הכנסת צביקה סוכות, ממפלגת הציונות הדתית העומדת בראשות בצלאל סמוטריץ'.

במהלך הדיון, יוצגו לחברי הכנסת ולנציגי המערכת הביטחונית, דוחות מקיפים על סדרה של "הפרות" של הרשות הפלסטינית על ההסכמים במשך השנים. בהתאם לערוץ.

בין הנושאים שידונו: סוגיות ביטחוניות, הברחות, פעילות כלכלית, פיקוח סביבתי, והגנה על אתרים קדושים ואבנים משיחיות.

בנוסף לכך, יוגשו הנחיות מהרמה הפוליטית בנוגע ל"הפרות" הללו, ותוצגנה הפעולות שננקטו על ידי צה"ל ומנכ"ל הפעולות הממשלתיות באזור במשך השנים האחרונות.

סוכות אמר לערוץ העברי: "עברו יותר משלושה עשורים מאז החתימה על הסכמי אוסלו, אך לא התקיים דיון מקיף בכנסת או בכל מוסד ממשלתי אחר כדי לבדוק את היקף ההפרות של הרשות הפלסטינית ואת המחיר שדولة ישראל משלמת עבורן, כולל דם אלפי יהודים שנרצחו כתוצאה מהסכם הזה המוצלח". כך לדבריו.

הוא הוסיף, כפי שתרגם סדא ניוז: "אנחנו המדינה היותר תמה בעולם .. חתמנו על הסכם מבלי שעצרנו לראות עד כמה הצד השני מתלונן ממנו .. הגיע הזמן שנבין שאין שותף אמיתי מהצד הפלסטיני, ונניח את העובדות על השולחן".

והמשיך: "אם הרשות הפלסטינית מפרה את התחייבויותיה שוב ושוב, על מדינת ישראל לשקול מחדש את מדיניותה ולוודא שהיא שומרת על ביטחונה ועל האינטרסים הלאומיים שלה .. זהו דיון היסטורי שמטרתו להפסיק את ההתעלמות המתמשכת מהמציאות שיצרו הסכמי אוסלו".