בשם הסיסמה "עמוד הבית".. הפגנה בבאר שבע נגד מדיניות ההרס והגירוש בנגב
פלסטין 48

בשם הסיסמה "עמוד הבית".. הפגנה בבאר שבע נגד מדיניות ההרס והגירוש בנגב

סעדה ניוז - הפגנה בשם "עמוד הבית" יצאה לדרכה, לפני רגע, מול מטה מה שנקרא "רשות ההתיישבות של הבדואים" בעיר באר שבע, בהשתתפות תושבים, מנהיגים ופעילים פוליטיים מהנגב בפרט ומן החברה הערבית בכלל, במחאה על המדיניות הישראלית והרס הבתים של אזרחי ערב בנגב, בדרום הארץ.

ההפגנה אורגנה על ידי ועדת ההכוונה העליונה לערבים בנגב, וועדת ראשי הרשויות המקומיות הבדואיות בנגב, והמועצה האזורית לכפרים הלא מוכרים. ההזמנה אליה הגיעה מעוד הימצאות באוהל המחאה בכפר טל ערד, ביום שבת שעבר, במהלך אסיפה ציבורית ויום סולידריות עם הכפר.

המפגינים הניפו שלטים שקראו לצדק לאזרחי ערב בנגב, ועל חלקם נכתב: "הנגב לבעליו ולידידיו", ו"לא להריסת הבתים, כן לזכותנו במגורים".

כמו כן, המפגינים החזיקו שלטים שעליהם כתובים שמות של מספר כפרים המאויימים בהגירוש או ההרס, או אשר נמצאים תחת מיצרים מתמשכים, ביניהם: טל ערד, הסר, ואדי החיל, אום אלחיראן, ועראקיב.

המארגנים של המעשה והמשתתפים בו הביעו כי המתקפה המופנית כלפי כפרים ועיירות אלו פוגעת במרקם החברתי וביציבות הכלכלית של האזרחים, ומוסיפה לסבלם תחת מדיניות ההרס והגירוש.

מהלך מחאתי זה מגיע במסגרת סדרת פעילויות של מאבקים עממיים שמטרתן להעביר את "קול הנגב", ולחזק את העמידה וההחזקות באדמה ובעתיד, מול המדיניות הישראלית השואפת לעקל את הקרקעות ולרכז את האוכלוסיה הבדואית במינימום שטח שאפשר, לטובת פרויקטים של הרחבת ההתנחלות.