אחרי הרצח של שני נהגי משאיות.. הצבא הישראלי משנה את הוראות הירי בקו הצהוב בעזה
חדשות אחרונות

אחרי הרצח של שני נהגי משאיות.. הצבא הישראלי משנה את הוראות הירי בקו הצהוב בעזה

תרגום סדא ניוז - טוענים קצינים ישראלים, ביום שני בערב, כי מפקדת האזור הדרומי שינתה את נהלי הירי במטרה לפגוע בפלסטינים שבקרבת הקו הצהוב עם רצועת עזה.

על פי הקצינים שצוטטו באתר עיתון ידיעות אחרונות העברי, כפי שתרגם סדא ניוז, מפקד חטיבת עזה, לירון פתיטו, הורה לשנות את ההוראות הנוגעות לירי בקו הצהוב, במהלך השבועות האחרונים, הנוגעות לפגיעה בפלסטינים המתקרבים לקו או חוצים אותו.

אחד הקצינים העובד באחד האתרים בקו הצהוב אמר: "עד למועד הקרוב, מפקד הפלוגה קיבל הנחיות שכל אדם מבוגר החוצה את הקו הצהוב יורה עליו כדי להרוג, אך כעת, התהליך השתנה והפך להליך של מעצר החשוד שמסתיים בירי בברך לכל היותר".

דובר מטעם הצבא הישראלי הכחיש את הידיעות הללו, ואמר שהוא מבקש מהחיילים לחסל כל איום תוך הקפדה על הימנעות מפגיעות באזרחים ככל האפשר. לפי דבריו, הוא הסביר כי מה שקרה הוא שיפור בהליכים המבצעיים בעקבות אירועים שנחשבו לבעייתיים, כאשר ניתנת לאנשיו על הקרקע ההערכה של האיום בכל מקרה וההתמודדות איתו בהתאם לצורך המבצעי.

בעוד שהקצינים טוענים כי ההוראות השתנו בפועל, הם מציינים כי מפקד חטיבת עזה ערך סיור באתרים הצבאיים, והסביר כי הסיבה לשינוי נובעת ממספר אירועים שעוררו ביקורת, כולל אירוע ירי לפלסטיני המשתמש בקביים, ואירוע אחר שבו הצבא הישראלי הרג נהגי משאית המובילים סיוע הומניטרי בקרבת הקו הצהוב.

הקצינים אישרו כי ניסיונות להתקרב לקו ולעבור אותו מתרחשים מדי יום, ושלא כל מי שמעביר אותו בהכרח חמוש או מעורב בפעולות חמושות, וטוענים כי חמאס מנצלת חלק מאנשים אלה כדי ללמוד על דפוסי פעולה והתפרסות של כוחות הצבא הישראלי לאורך הגבול.

חלק מהקצינים התלוננו על הקלת ההגבלות על הירי שלהם, וטוענים שזה מאפשר לחמאס לתמרן אותם.

ואם לשפוט לפי האתר העברי, כפי שתרגם סדא ניוז, החשש העיקרי הוא שהצד הפלסטיני יסביר את השינוי במדיניות כהיחלשות, דבר שמחליש את ההרתעה ומעודד ניסיונות נוספים לבדוק את תגובת הצבא הישראלי.