הזהב עולה לאחר התקדמות בשיחות בין וושינגטון וטהראן
כלכלה בינלאומית

הזהב עולה לאחר התקדמות בשיחות בין וושינגטון וטהראן

סאדנואס - הזהב עלה לאחר שמתווכים הודיעו על התקדמות בשיחות בין ארצות הברית לאיראן במטרה להגיע לפתרון קבוע למלחמה שהפריעה לשווקים העולמיים.

המתכת היקרה זינקה בשיעור של עד 1.6% ועברה את רמת ה-4190 דולר לאונקיה, מה שמחק הפסדים משבוע שעבר, לאחר שקטאר ופאקיסטן הודיעו בהודעה משותפת כי הושג "התקדמות מעודדת" בסבב הראשון של שיחות שלום ברמה גבוהה בשוויץ. הם אמרו שהשיחות יימשכו במהלך השבוע, מה שהרגיע את החששות לאחר שהנשיא האמריקאי דונלד טראמפ הוציא לפני כן איום חדש על מתקפה נגד איראן.

בין היתר, הוקם ערוץ קשר בין טהראן לواושינגטון במטרה להבטיח מסלול בטוח للسפינות המסחריות דרך مضيق هורמוז.

מחירי הנפט ירדו ביום שני, והנפט המשיך לזרום דרך המפרץ במהלך סוף השבוע. ארצות הברית ואיראן חתמו על מזכר הבנות בשבוע שעבר שהחל את תהליך הפחתת ההסלמה ופתח חלון של 60 ימים לדיונים נוספים.

תחזיות להעלאת הריבית לוחצות על הזהב

הזהב ירד במשך שלושה שבועות ברציפות, והוא נמוך ביותר מחמישית מאז שהמלחמה החלה בסוף פברואר. הסגר החלקי במפרץ הורמוז הצר את זרימות הנפט והגז הטבעי ודחף את מחירי האנרגיה לעלות, מה שהעלה את האפשרות כי הבנקים המרכזיים יעלו את עלויות ההלוואות במטרה להילחם באינפלציה. דבר זה מהווה רוח נגדית למתכות היקרות, אשר לא משלמות ריבית.

הנשיא החדש של הפדרל ריזרב קווין ווש נקט גישה נוקשה לגבי האינפלציה במהלך הפגישה הראשונה שלו בנושא המדיניות המוניטרית בשבוע שעבר, دون أن ייתן שום סימן ברור לגבי המסלול העתידי של שיעורי הריבית. לקראת התקופה הקרובה, הסוחרים צפויים לעקוב אחרי מדד מחירי ההוצאות לצריכה אישית בארצות הברית שיתפרסם ביום חמישי, שמוערך כי יראה האצה.

מחיר הכסף

כמו כן, נרשמו מחירי הכסף בסביבות 66 דולר לאונקיה.