אמריקה ואיראן מסכימות על מפת דרך להשגת הסכם סופי
חדשות אחרונות

אמריקה ואיראן מסכימות על מפת דרך להשגת הסכם סופי

SadaNews - קטר ופאקיסטן, ביום שני, פרסמו הודעה משותפת לגבי סיום השיחות האמריקאיות-איראניות בשווייץ.

שיחות ברמה גבוהה, שהתנהלו במסגרת מזכר ההבנות שנחתם באיסלמבאד, הגיעו לסיומן, בהשתתפות נציגים מאיראן ומארצות הברית, יחד עם שתי המדינות המגשרות, קטר ופאקיסטן, והושקעו במלון בורגנשטוק בשווייץ.

השר החוץ הקטרי אמר בהודעה: "באווירה חיובית ובונה, התקדם היום הראשון של פסגת אגם לוצרן, כאשר הושג התקדמות מעודדת, שכללה הקמת מנגנון להמשך השיחות הטכניות".

בהודעה נוסף: "בהתבסס על מזכר ההבנות, הצדדים הסכימו על הקמת ועדה ברמה גבוהה שתפקח על מאמצי הגישור, כאשר המנהיגים האחראים על המו"מ יגישו דיווחים תקופתיים לוועדה, בנוסף להנחייתם של קבוצות עבודה מתמחות העוסקות בנושאי הגרעין, הסנקציות, והקמת קבוצת עבודה למעקב ופתרון סכסוכים, כדי להבטיח את ביצוע המזכר באופן יעיל, כמו גם לדון בנושאים נוספים הרלוונטיים".

ההודעה המשיכה: "הוועדה ברמה הגבוהה הסכימה על מפת דרך שנועדה להשגת הסכם סופי בתוך 60 יום, מה שיאפשר להתחיל מיד בשיחות טכניות חדשות. כמו כן הוקם ערוץ תקשורת בין הצדדים לתקופה המופיעה בפסקה החמישית של מזכר ההבנות, כדי למנוע תאונות ואי הבנות, כך שיבטיחו מעבר בטוח של ספינות מסחריות דרך مضيق هرمز".

בהודעה צויין כי הצדדים הסכימו על "הקמת קבוצת עבודה למניעת הסלמה, שתכלול את הצדדים ואת הרפובליקה הלבנונית, בתיווך מגשרים, במטרה להבטיח את המחויבות להפסקת פעולות צבאיות בלבנון, בהתאם למה שנכתב במזכר ההבנות".

בהודעה הודה כי "שיחות טכניות צפויות להמשך במהלך כל שאר השבוע במלון בורגנשטוק, לדיון בכל הנושאים הרלוונטיים. הצדדים המגשרים ימשיכו לעשות את מירב המאמצים כדי להבטיח שהמו"מ יימשך באווירה בונה, עד להשגת הסכם סופי".

אף הובעה הערכה מקטר ופאקיסטן "לארצות הברית ואיראן על מחויבותן המתמשכת לפתרונות דיפלומטיים, ומאמציהן להשיג פיתרון שלום לסכסוך".

הצדדים המגשרים החמיאו, בהתאם להודעה, "למדינות האחיות והידידות על תמיכתן המתמשכת ותורמותיהן החשובות בשיחות המתקיימות".