نجمة أراب آيدول إيناس عزالدين تفاجىء جمهورها
منوعات

نجمة أراب آيدول إيناس عزالدين تفاجىء جمهورها

رام الله - صدى نيوز- كشفت نجمة برنامج المواهب أراب آيدول الشابة المصرية إيناس عزالدين عن معاناتها في مرحلتها المرضية من أزامت قلبية وإجهاض متكرر وزيادة هائلة في وزنها من خلال مفاجأة الجمهور بصور حديثة لها نشرتها عبر حسابها الخاص على موقع الصور انستجرام بخسارة وزن هائلة.

النجمة المصرية إيناس عزالدين عانت من زيادة وزن كبيرة منذ زواجها وتكرار مراحل الإجهاض لديها إضافة لتعرضها لعدة أزمات قلبية حادة لكنها أخيراً قررت العلاج والخضوع لعملية نحت للجسم بعد عدة تعليقات كانت مسيئة لها من قبل متابعيها عبر صفحاتها الخاصة على مواقع السوشيال ميديا ووجهت لهم رسالتها كالتالي:

الصورة اللي على اليمين انا من شهر و وزني زايد جدا بسبب مشاكل كبيرة صحية حصلتلي كانت بتخليني اخد كورتيزون وكانت بتخليني اكل وجبة واحدة في اليوم وده بيضعف مستوى حرق جسمي وكمان كنت حامل واجهضت بسبب ان صحتي ما اتحملتش الحمل وكنت حموت والدهون كانت قافلة الحجاب الحاجز وما كنتش بعرف اتنفس طبيعي وده اثر على ضربات قلبي وكمان الوزن أثر على عظامي بالاضافة انه أثر على شغلي وحياتي وكانت كتير بتجيلي تعليقات مسيئة ومهينة بتخليني اخاف انزل صورة بوزني الحقيقي وكنت دايما بعمل شوية ايديت للصورة قبل ما انزلها وبرضوا كنت بقرا كلام يزعل زي خفي اكل شوية وانتي ضربتي كده ليه وجاموسة وماتيجي تاكلينا احسن وماحدش كان عارف ان صحتي متدهورة لاقصى حد”.

وتابعت:”الصورة التانية اللي على الشمال بالترينينج النهاردة وبعد اسبوع فقط من عملية نحت الدهون مع دكتور رامي العناني Dr. Ramy Alanany Plastic Surgeon د. رامي العناني – جراح تجميل”.

وأستكملت:”واعتقد الفرق واضح مع العلم ان نتيجة العملية مش بتظهر غير بعد ٣ شهور لان الجسم بيبقى محبوس فيه سوايل كتير من العملية وبيبقى فيه تورم شديد جدا وكدمات بالاضافة اني لابسة فوم تحت الهدوم ونافخ جسمي ومع ذلك النتيجة المبدئية واضحة جدا مافيش بطن مافيش ذراعات مافيش ارداف بشكل مبالغ فيه .. تعبت .. اه تعبت وجدا كمان فوق ما اي حد يتصور ٦ ايام الم لا يمكن وصفه كما لو خبطني قطر كسر ضلوعي وجسمي كله اسود من الكدمات وبدعي ربنا المسكن مفعوله ما يروحش ثانية”.

ايناس عز الدين

وواصلت:”بس ده تعب اسبوع بس وبعدها راحة لكن ما يجيش شيء جنب تعب صحتي وتعب نفسيتي وانا بقرا التعليقات اللي مالهاش لازمة وانا بشتري هدوم ومش لاقية مقاسي من الموديل اللي عاجبني و وانا بنهج لما بمشي خطوتين وعلى فكرة انا جربت كتير دايت ورياضة واصحابي كتير عارفين اني كان عندي مشاكل كانت بتخلي جسمي مش بينزل وزنه نهائي وكمان كنت بتعب يعني الحل ده اخر حل لجأتله بس مش ندمانة عليه ابدا”.

وأختتمت:”تابعوني وهتابعكم اول بأول النتيجة لحد ما نوصل للنتيجة النهائية بعد ٣ شهور،لسه قدامي مشوار في الحفاظ على اللي وصلتله،دعواتكم  خلاص مافيش فوتوشوب”.

تابعت إيناس عزالدين أنها لن تتلقى الرسائل المسيئة لها من متابعيها بعد اليوم ولن تلجأ للفوتوشوب غير أن معظم متابعيها لا يعرفون الأذى الجسدي والنفسي الذي تعرضت لها من قبل وبعد خضوعها لعملية نحت الجسم إلا أنها اليوم بدأت مرحلة جديدة من حياتها.